چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم برای انتخاب فنکویل مناسب

نکات نگهداری از تجهیزات تهویه مطبوع

نکات مهم برای انتخاب فنکویل مناسب

۹ بازديد
فن کویل یکی از تجهیزات پرکاربرد تهویه مطبوع است که اجزای اصلی آن شامل کویل، الکتروموتور و فن دمنده هوا می شود. فن کویل ها از نظر شکل ظاهری، نوع کاربری و محل نصب در انواع مختلف سقفی، زمینی، دیواری، کاستی و کانالی عرضه می‌شوند. از این رو پیشنهاد می شود که قبل از خرید فن کویل، اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشید. در ادامه چند نمونه از نکات مهمی که هنگام خرید و انتخاب فن کویل باید در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

ظرفیت فن کویل

ظرفیت فن کویل که میزان هوا دهی آن را نشان می دهد معمولا با واحد CFM مشخص می شود. مقدار CFM در فن کویل مطابق با فضای مورد نظر و با در نظر گرفتن عواملی مثل آب و هوا، متراژ فضای مورد نظر و ارتفاع سقف ، تعداد در و پنجره، جهت تابش نور خورشید، تعداد نفرات و .. محاسبه و تعیین می شود. این محاسبات معمولا توسط مهندسین تأسیسات و با استفاده از نرم افزار انجام می شود اما این مقدار را به صورت تقریبی هم می توان برآورد کرد. توجه کنید که با استفاده از فن کویل دیگر نیازی به خرید چیلر و سایر تجهیزات تهویه مطبوع صنعتی و صرف هزینه های بالا برای تهویه مطبوع محیط نخواهید داشت.

نوع فن کویل

  • اولین قدم هنگام انتخاب و خرید فن کویل تعیین نوع آن ها است که باید متناسب با مکان مورد استفاده شما باشد. فن‌ کویل‌ها در انواع کانالی، کاستی، دیواری، سقفی (دو نوع رو کار و توکار) و زمینی تولید و عرضه شده اند.
  • در صورت نیاز به انتخاب فن کویل کانالی، باید امکان کانال کشی در ساختمان بررسی گردد. چراکه در صورت انتخاب فن کویل کانالی، وجود این امکان ضروری است.
  • در صورت انتخاب و خرید فن کویل سقفی باید توکار یا روکار بودن نوع آن تعیین شود. فن کویل توکار در فضایی مانند داخل سقف کاذب نصب می گردد و تنها بخش قابل رویت دریچه خروجی هوا و دریچه برگشت هوای آن است. 
  • نکته دیگری که اهمیت زیادی در انتخاب نوع فن کویل ها دارد، مکان نصب فن کویل هاست تا نوع دستگاه با توجه به آن تعیین شود. در این حالت مشخص می شود که فن کویل از نوع زمینی باشد یا دیواری و یا مثل فن کویل کاستی به شکل سقفی روکار نصب شود.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.