چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

همه چیز درباره کولر گازی پرتابل

نکات نگهداری از تجهیزات تهویه مطبوع

همه چیز درباره کولر گازی پرتابل

۹ بازديد

کولرهای گازی های پرتابل (Portable) یکی از تجهیزات رایج سرمایشی هستند که به دلیل قابل حمل بودن مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته اند. در این مقاله نگاهی کلی به کولر گازی پرتابل و انواع  و قیمت آن می پردازیم.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل همانطور که نام آن پیداست، امکان حمل و جابجایی دارد و برای فضاهای دارای متراژ پایین مانند اتاق خواب، مغازه، دفتر کار و... مناسب است. نحوه عملکرد این کولر گازی مانند سایر مدل های کولر اسپلیت و بر اساس سیکل تبرید تراکمی می باشد. 

تفاوت کولر گازی پرتابل با سایر مدل های اسپلیت

تفاوت اصلی کولر گازی پرتابل با سایر کولرهای گازی دیواری و ایستاده این است که این کولرها یک تکه و فاقد یونیت خارجی هستند. به این معنا که تمام اجزای اسپلیت پرتابل به صورت یکپارچه درون یونیت داخلی قرار گرفته اند. همچنین کولر گازی ها پرتابل دارای ابعاد کوچک تری نسبت به سایر اسپیلت ها هستند و در نتیجه فضای کمتری از محیط را اشغال می کنند. همچنین ظرفیت کولر گازی های پرتابل بین 6000 تا 18000 BTU/hr است و در نتیجه قیمت کولر گازی پرتابل نیز کمتر از کولرگازی های دارای ظرفیت بالا می باشد.

انواع کولر گازی پرتابل

کولرهای گازی پرتابل به طور کلی در دو گروه تک لوله و دو لوله قرار می گیرند. کولر گازی پرتابل تک لوله دارای یک لوله برای انتقال هوای گرم درون اتاق به محیط بیرون هستند، اما نوع دو لوله همانطور از نام آن پیداست از دو لوله برای انتقال هوا استفاده می کند. کولر گازی های پرتابل تک لوله ظرفیت هوادهی پایین تری نسبت به کولرهای دو لوله دارند و در نتیجه توانایی آنها در خنک سازی محیط و انتقال هوای گرم به بیرون کمتر است.  در واقع عملکرد کولر گازی های پرتابل تک لوله و دو لوله مشابه یکدیگر است و فقط اجزای کولر تک لوله (کمپرسور و کندانسور) دارای ظرفیت پایین تری هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.