چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

بهترین کولر برای مناطق شرجی

نکات نگهداری از تجهیزات تهویه مطبوع

بهترین کولر برای مناطق شرجی

۸ بازديد
در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید کولر گازی برای مناطق شرجی و مرطوب مثل شمال ایران در نظر بگیرد را شرح می دهیم.

داشتن تکنولوژی اینورتر

اینورتر بودن کولر گازی به معنای متغیر بودن دور کمپرسور آن می باشد. در این صورت هنگامی که دمای محیط به حد مطلوب برسد (دمای تعیین شده توسط کاربر)، به محض تشخیص ترموستات دستگاه کمپرسور آن خاموش شده و دوباره در زمان مورد نیاز روشن می گردد.
به این شکل علاوه بر تعادل دمایی محیط با کاهش روشن و خاموش شدن متوالی دستگاه، اسپلیت کمتر دچار استهلاک می شود و با کاهش شوک الکتریکی وارد بر آن، مصرف برق دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین علت هنگام خرید کولر گازی های اینورتر، آنها را با نام اسپلیت کم مصرف نیز می‌خوانند.

گاز مبرد مورد استفاده در کولر گازی

انتقال حرارت در سیکل تبرید کولر گازی توسط گاز مبرد انجام می گردد و از این رو نوع این گاز نقش مهمی در راندمان دستگاه دارد. گازهای مبرد انواع مختلفی دارند اما عمدتاً در کولرهای گازی از گازهای R410a و R22 استفاده می شود. گاز مبرد R410a قابلیت انتقال حرارت بالاتری نسبت به گاز قدیمی R22 دارد و به همین خاطر راندمان آن بالاتر است.

گرید انرژی کولر گازی

گرید یا رده انرژی (EER) کولر گازی و اسپلیت روی برچسب انرژی آن درج می شود. رده انرژی نشان دهنده میزان انرژی مصرفی دستگاه و در واقع عملکرد و راندمان آن می باشد. به طور کلی رده بندی انرژی در تجهیزات الکتریکی با 7 طیف رنگی مختلف (سبز تیره تا قرمز) در برچسب انرژی آن ها نشان داده می شود، اما در کولرهای گازی رده انرژی در گروه های A و B قرار می گیرد.
در این بین، مناسب ترین گرید انرژی اسپلیت گرید A است که به رنگ سبز تیره نمایش داده می شود و نشان دهند مصرف کمتر انرژی و بازدهی بالاتر دستگاه می باشد. در انواع برندهای اسپلیت مانند کولر گازی جی پلاس، ال جی، هایسنس و... کیت اینورتر وجود دارد.

میزان پرتاب باد کولر گازی و اسپلیت

پرتاب باد در کولر گازی و اسپلیت به معنای این است که دستگاه می تواند تا چه فاصله ای از فضای محیط را خنک یا گرم کند. کولرهای گازی در پرتاب بادهای متفاوت 10 متر و 20 متر ارائه می شوند و طبیعی است که اسپلیت های دارای پرتاب باد بیشتر، انتخاب مناسب تری برای فضاهای بزرگ تر خواهند بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.